1 października – Światowy Dzień Diety Roślinnej. Jestem bardzo ciekawy Waszych historii.

  •  dlaczego zdecydowaliście się na eliminację produktów pochodzenia zwierzęcego,
  •  czy macie jakieś zabawne historie z tym związane,
  • jak długo jesteście wegetarianami

Jak się domyślasz, tryb pracy lekarza nie jest najzdrowszy – wielogodzinne dyżury, nieregularne posiłki, hektolitry kawy i minuty snu urwane pomiędzy licznymi obowiązkami. Ogromny stres. Ponieważ czułem do czego to zmierza, postanowiłem coś zmienić w swoim życiu. Zmieniłem dietę na dietę roślinną, zacząłem biegać i sam się dziwię, jakie to przynosi efekty.

Poza tym codziennie obserwuję też moich pacjentów, którzy modyfikując swój sposób odżywiania zdecydowanie poprawiają jakość życia. Jeśli zastanawiasz się jeszcze czy warto być wegetarianinem, to na blogu znajdziesz nowy artykuł, który (mam nadzieję) rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości.

Jeśli chcesz zacząć przygodę z dietą roślinną, to zapraszam na mój kurs. https://tomaszjezewski.pl/kurs-o-diecie-roslinnej/

9 powodów, dla których warto być wegetarianinem!

1 października to Światowy Dzień Wegetarianizmu. Zastanawiasz się nad zmianą swojego sposobu odżywiania? Masz wątpliwości czy dieta pozbawiona produktów zwierzęcych na pewno zdrowa? Pozwól, że zaprezentuję Ci 10 powodów, dla których warto być wegetarianinem!

  1. Twoje serce będzie zdrowsze. Warzywa dostarczają niezbędnych witamin i składników odżywczych, pozbawione są niezdrowych tłuszczów.
  2. Będziesz żyć dłużej. Dieta roślinna zdecydowanie zmniejsza ryzyko chorób serca (patrz wyżej), zapobiega problemom krążenia, zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwory, cukrzycę. Eliminujesz czynniki ryzyka, więc Twoje szanse na długie i zdrowe życie rosną!
  3. Będziesz cieszyć się świetną sylwetką. Wegetarianie są szczuplejsi niż osoby na diecie tradycyjnej. To nie jest wymysł, to wyniki badań!
  4. Zmieni Ci się… smak. Na początku wydaje się, że dieta roślinna jest bez smaku. Ale to tylko złudzenie. Twój organizm szybko przyzwyczai się do nowego jedzenia i gwarantuję Ci, że będziesz się zastanawiać jak mogłeś wcześniej jeść takie słone, niesmaczne, sztuczne produkty.
  5. Nie musisz liczyć kalorii. Możesz jeść ile chcesz, bo przecież nie ma zdrowszych produktów niż owoce, warzywa, orzechy czy nasiona.
  6. Dbasz o zwierzęta. No co tu dodawać? 😊
  7. Oszczędzasz wodę. Czy wiesz, że wyprodukowanie tony wołowiny to zużycie 15 milionów litrów wody natomiast tony warzyw to 315 tysięcy litrów wody?
  8. Nie musisz suplementować diety ( z wyjątkiem witaminy b12). Wszystkie niezbędne składniki znajdą się na Twoim talerzu, przy dobrze zbilansowanych posiłkach nie grożą Ci żadne niedobory. A jeśli za pomocą diety roślinnej poprawisz swój stan zdrowia, to bardzo prawdopodobne, że pożegnasz się również z lekami na nadciśnienie, cukrzycę czy inne choroby.
  9. Nie musisz stać w kuchni godzinami. Wegetarianizm jest banalnie prosty. Wystarczy trochę wprawy.

Nie wiesz jak zacząć – może jadłospis?

„Panie doktorze, a czy dostanę jadłospis?” to pytanie słyszę tak często, że postanowiłem przybliżyć czym jest nieprzetworzona dieta roślinna w praktyce i udowodnić tym samym, że żadne jadłospisy nie są konieczne. Dlaczego? Bo nieprzetworzona dieta roślinna jest najzdrowszym sposobem odżywiania, a nie spisem potraw.

Czy ja się tym najem? 

To też typowa obawa. Wyobraźcie sobie naszego przykładowego pacjenta z pierwszej części tego tekstu. Wraca do domu i mówi żonie, że dostał takie zalecenie, żeby zmienić styl odżywiania się i możliwie maksymalnie zbliżyć się do nieprzetworzonej diety roślinnej. Wyobrażacie sobie jej strach przed tym, że od teraz jej mąż będzie wiecznie głodny?

Jadłospis i odpowiedzi na często zadawane pytania zamieściłem tutaj:
https://tomaszjezewski.pl/nieprzetworzona-kuchnia-roslinna-nkr-w-praktyce-czesc-1/
https://tomaszjezewski.pl/nieprzetworzona-dieta-roslinna-w-praktyce-czesc-2  

Nieprzetworzona kuchnia roślinn Tomasz Jeżewski lekarz kardiolog

 

Co to w ogóle jest tak Nieprzetworzona Dieta Roślinna

Często dostaję pytania na temat nieprzetworzonej diety roślinnej (WFPBD – Whole-Food Plant-Based Diet). Zebrałem te najczęściej się powtarzające i mam nadzieję, że będą one źródłem inspiracji dla tych, którzy chcą zadbać o swoje zdrowie, lecz do tej pory coś ich powstrzymywało.  Najprościej mówiąc, jest to taki sposób odżywiania, który oparty jest na warzywach i owocach w jak najmniej przetworzonej postaci lub minimalnie przetworzonej. Warzywa, owoce, bulwy, rośliny strączkowe, nasiona, orzechy i produkty z pełnych ziaren to podstawa tego sposobu odżywiania.

  • Czy jest to bezpieczne?
  • Czy każdy może przejść na taką dietę?
  • Jakie brać suplementy?
  • Czy dieta może zaszkodzić dzieciom?
  • Co z kobietami w ciąży?

Na wszystkie te pytania odpowiadam tutaj: https://tomaszjezewski.pl/nieprzetworzona-dieta-roslinna-w-praktyce/ 

Nie zapomnij o umiarkowanej aktywności fizycznej – nie wiesz jak z kanapowca zostać sportowcem?

Jak osiągać postawione cele, motywować się i dlaczego w ogóle aktywność fizyczna jest taka ważna? Poszukam odpowiedzi na te wszystkie pytania, które dręczą każdego, kto zaczyna zmieniać swoje nawyki.

Mówi się, że na zmiany nigdy nie jest za późno. Ja się z tym zgadzam. Tym bardziej nigdy nie jest za późno, żeby zawalczyć o swoje zdrowie. A aktywność fizyczna to właśnie lepsze samopoczucie, lepsza kondycja i lepsze… zdrowie. Byłaś kanapowcem, a chcesz zostać sportowcem? No, może nie sportowcem, ale chcesz zadbać o swoją formę? Pozwól, że jako lekarz coś Ci doradzę.

Rekomendacja lekarza

Jeżeli chcesz poprawić swój stan zdrowia za pomocą diety, to nie masz się nad czym zastanawiać. Jeśli chcesz zrobić coś dobrego dla siebie, to również polecam Ci stosowanie diety roślinnej.

Pamiętaj, żeby kierować się zasadą, że to co najmniej przetworzone jest najzdrowsze. Pisze to wszystko lekarz kardiolog, znam się na tym od lat :)


Niespodzianka!

Z okazji dnia Światowego Dnia Diety Roślinnej mam niespodziankę dla Ciebie. Na mojej platformie kursowej znajdziesz wideokursy:

Nadciśnienie Tętnicze – opis choroby, badania diagnostyczne oraz wszelkie niezbędne informacje aby zrozumieć problem

Pokonaj Nadciśnienie – to II cześć kursu, opowiadam w niej jak radzić sobie z chorobą. Więcej informacji

Nieprzetworzona Dieta Roślinna – kompleksowy materiał dotyczący zagadnienia Diety. Z kursu dowiesz się wszystkiego co niezbędne aby przejść na dietę. Więcej informacji

Poświęć mi 2,5 minuty swojego czasu:

Ja w tym czasie opowiem o tym:

  • Czy można zabezpieczyć się na wypadek chorób przewlekłych układu krążenia?
  • Może masz już problemy zdrowotne i szukacie informacji jak sobie z nimi poradzić?
  • Czy wiesz, że Bill Clinton przeszedł na nieprzetworzoną dietę rośliną? Wiesz co popchnęło go do tego kroku?

Przez 2 i pół minuty będę starał się zachęcić Cię do wysłuchania tego, o czym jest mój kurs. Z filmu dowiesz się do kogo jest on skierowany oraz o jakich problemach zdrowotnych będę opowiadał.

Poświęć mi ten krótki czas i zdecyduj czy ten kurs jest dla Ciebie.

Czas na niespodziankę:

Proponuję Ci rabat w wysokości 25% na wszystkie moje kursy. Rabat ważny do końca weekendu (4 października 2020)

Skorzystaj już teraz ;) Twój kod to:

dzienwegetarianizmu25

wykorzystaj rabat już teraz i kup kurs 25% taniej!